Wednesday, May 5, 2010

AKU KEHILANGAN

disaat aku kehilangan
bila pedih kedukaan menerpa ditengah malam
aku masih ada dia.......
tapi aku kehilanganya
aku kehilangan ceria kerianganya
manja pedulinya

bagi aku terasa dia telah mati
dan tercegat didepanku
mestikah aku berduka dengan permergianya
adakah kesedihan ini ada pada aku
biar lara gejolak rasa
jangan dengki mendakap masa

adakah matinya hanya aku
atau mati ku hanya dia
atau mati kau dan aku
bagi ku bayangannya masih menari di mataku

adakah pedulu aku atas
permergianya yang hilang dihati
sungguh aku pasti
kehilangan ini bukan
aku saja
tapi dia juga
tapi yang terluka
dia dan dirinya

aku yakin keranda pilunya
sudah diusung pergi
aku yakin nisan rindunya
masih terpacak disitu
tetap kusiram mawar kasih
dan akan ku tabur
bunga rampai sewangi
semilir

aku masih berharap kau bangun
dari mati .....kau yang pernah
hidup
sayang

2 comments:

  1. diriku tak kan mati buatmu sayang...
    ku tetap disini menanti keceriaan kembali..
    menyirami kehidupan yg semakin layu...
    bangkit lah demi kasih sayang kita berdua...
    aku yang masih peduli...

    dan masih mengharapkan dan berharap...

    ReplyDelete
  2. di saat kau terasa kehilangan..
    diriku pun sama seperti mu..
    keceriaan yg kau harapkan..
    masih ada buatmu sayang..

    biarlah kesedihan itu berlalu pergi..
    dan aku hidup utk kegembiraan kita berdua...
    biarlah peristiwa itu berlalu pergi...
    tiada niat utk ku melukakan mu..
    sayang ku masih subur buatmu..

    ReplyDelete